За блога

Здравейте и добре дошли, скъпи посетители на блога „Законите на брандинга“!

Съдържанието на статиите, които ще бъдат публикувани е вдъхновено от книгата на Ал и Лаура Рийс „22 неизменни закона на брандинга“. Тя е великолепно и абсолютно задължително четиво за всеки маркетинг специалист. Моята идея е да представям различни примери от българската бизнес действителност – описващи (не)приложението на  законите за успешно управление на търговската марка. Ще бъдат разгледани множество ситуации, описващи най-добри практики, провали, грешни стъпки. Много вече установени погрешни масови виждания и вярвания за брандинга ще бъдат разтърсени и тотално оборени.

Целта на блога е да популяризира маркетинга и в частност брандинга сред колкото се може по-голям брой заинтересовани лица – най-вече от корпоративния сектор. Тези области за съжаление са най-често пренебрегваните в свят, в който продуктите се купуват, а не се продават!

За кого е подходящ блогът „Законите на брандинга“?

За всички любознателни хора, които са склонни да разсъждават аналитично и да приемат чуждото мнение по въпроси, които са им интересни в сферата на управлението на търговски марки. Добре дошли са както маркетолози, изграждащи корпоративни брандове, така отделни личности, които се стремят да усъвършенстват собствения си имидж. Особено ефективен ще бъде престоят по страниците от блога за посетителите, които вече са се запознали в детайли със законите на брандинга и маркетинга, прочитайки книгите на Ал и Лаура Рийс, написани в сътрудничество с Джак Траут.

За кого блогът „Законите на брандинга“ не е препоръчителен?

За самоуверени и самозабравили се маркетингови специалисти, които приемат всичко друго, но не и чуждото аргументирано мнение, особено когато то се различава от тяхното. Четенето на статиите ще е мъчително и за всички, които са твърдо убедени, че за да развиваш своята марка (фирмена или личностна) трябва да се разшириш и да обхванеш колкото се може повече области.

Съвременната пазарна реалност е тотално променена. Практиките и опитът, натрупани до момента започват да губят своята стойност и приложимост. Можем да бъдем сигурни, а и в това е моята лична надежда, че максимално бързо с течение на времето фирмите, които пренебрегват законите на брандинга ще отпаднат от пазара, давайки път на тези, които разумно ги спазват. Само така бизнес средата ще се оптимизира напълно в епохата на икономическа турболентност!

Приканвам всеки читател да спеделя активно мнението си по представените материали като спазва добрия тон и се стреми към конструктивна дискусия по темата. От това полза ще имаме всички :) Коментари, които атакуват конкретната личност, съдържат нецензурни думи или негативни емоции няма да бъдат публикувани.

Как да четем блога и да се ориентираме лесно в съдържанието му?

В дясното поле на всяка страница са разположени следните елементи:

  • Брандинг закони – всяка една категория (с изключение на „Общовалидни брандинг принципи“) обозначава един от неизменните закони на брандинга. В скоби е отбелязан броят на статиите, засягащи даден закон.
  • Архив на публикациите – по месеци и години са групирани всички статии от блога.
  • Брандинг отличници – връзки към официалните сайтове на марките, които са отличен пример за приложението на законите на брандинга. С времето, тази група е нормално да се увеличава. За всеки един бранд е посветена и статия в блога.
  • Лични сайтове и връзки – повече информация за автора на блога в други официални негови профили и страници.
  • Ключови думи – списък с основните ключови думи, отразяващи съдържанието на блога. Всяка от тях води до отделна страница с всички статии, които обозначава.

В полето „Търсене“ въвеждайте ключови думи, за да намерите бързо това, което търсите из блога. Имайте предвид, че системата отчита точното изписване на думите в статиите (с главни и малки букви). Пример: търсене по ключова дума „емека“ няма да върне никакъв резултат. За да откриете въпросната статия, трябва да въведете „Емека“.

Всеки, който желае и на когото статиите допадат, може да се абонира за получаване на известие по електронната поща, при публикуването на нов материал. Уверявам ви, че адресите ще се използват само за тази цел, без допускане на спам.

Пожелавам Ви приятно четене!