Начало > За популяризирането, Общовалидни брандинг принципи > Как да наложим нова марка на пазара на хранителни стоки?

Как да наложим нова марка на пазара на хранителни стоки?

Хранително-вкусовата промишленост в България е достатъчно наситен пазар. Всяка нова марка, която реши да навлезе на него е изправена пред предизвикателството да привлече всеобщото внимание към себе си. И с това далеч не се изчерпва списъкът с необходими задачи, които маркетолозите са длъжни да решат на първо време. За щастие, законите на брандинга намират отлично приложение в предстоящото начинание. Ал Рийс и Джак Траут го съобщават в първите глави на своята книга – популяризирането.

Как ПР инструментите могат да помогнат на новопоявил се хранителен продукт да навлезе в съзнанието на хората по запомнящ се и отличим начин?

Потребителите в България разполагат с голямо разнообразие от средства и продукти, с които да удовлетворяват ежедневните си нужди. Това, което им липсва (включвам и себе си) е вниманието, уважителното отношение и загрижеността на производителите към тях. Макар да звучи парадоксално, но ние, които си даваме парите за просперитета на даден бранд рядко усещаме по поведението на обслужващите ни зачитане на нашите собственически и ръководни позиции спрямо тяхната организация. Точно тук идва мястото на връзките с общественноста! Вгледайте се в самото название на тази професионална област. Да, за някои тя се изчерпва с разпращането на прес-съобщения до медиите, с даването на интервюта и спонсорирането на ред (не)свързани с основната дейност фондации и мероприятия, носещо привкус на показност. Не така стоят нещата с истински знаещите и можещи специалисти, които поставят нуждите на клиента на първо място в своята ежедневна работа.

В България и по света би следвало марките да се изграждат и налагат успешно чрез пълно себераздаване в името на потребителите. Това означава да създадеш полезен продукт (стока или услуга) и да отидеш при хората със своята кауза за техен просперитет, за да им покажеш как ще им помогнеш. Изграждането на марка чрез популяризиране означава следене пулса на обществото, допринасяне за успеха на целевата група клиенти чрез организиране на редица събития, повишаващи нивото им на жизнен стандарт чрез употреба на предлагания продукт.

Имате идея или сте открили нов ресторант? Какво по-хубаво от това да съберете група ентусиазирани хора с изтънчен (или не толкова изтънчен) вкус и да им покажете вашето отношение към правилното балансирано хранене? Или пък да ги научите как да изберат своето заведение за отдих и развлечение с приятели. Дайте и ще получите своето в замяна от тези, които желаят да общуват с вашата марка (продукт, организация или личност). За да се постигне успех са нужни много по-задълбочени познания в маркетинговата област, носители на които са професионалистите. Началото – бизнес идеята и основните принципи, е далеч по-лесно и достъпно. То е дело на предприемача. Мъча се да си спомня пример от родната действителност за подобна практика, но не мога. Ако някой знае нещо по въпроса, нека го напише в коментарните полета.

Въвеждате нови бисквити, вафли, шоколади? С какво те ще допринесат за подобряване живота на потенциалните клиенти? Каква кауза стои зад подобно производство? Прекрасни и лесни за отговор въпроси в началото на дългия път по налагането на марката на един доста раздробен пазар, който изобилства от конкуренти. Ако дори и мъничко се затруднявате с отговорите, по-добре не започвайте, защото и самите клиенти биха се затруднили да изберат точно вашите продукти. В България е пълно с широкорекламирани нови продукти – пълен разрез със законите на брандинга относно навлизането на пазара, чиито съдържание изобилства от консерванти и прочутите растителни мазнини, скъсяващи живота на консумиращите ги ежедневно. Да, може това да са по-евтини суровини, но струва ли си да печелим на гърба на тези, които си дават парите за нас? Етичното и моралното винаги е прекрасно, успешно, правилно! Опитите да се шмекерува завършват печално. Последен пример, с който се сблъсквам чрез рекламните спотове и по рафтовете на супермаркетите са бисквитките Орео. Ако разполагате с голямо количество свободни финансови средства – следвайте примера на тази марка и ще ги похарчите неефективно за нула време. Друг е въпросът, при съдържанието на продукта и неговата истинска полезност (смисъл) имат ли шанс въобще маркетолозите да привлекат по алтернативен начин вниманието на медиите и потребителите.

Рекламата не е лъжица за всяка уста и не е по силите на всеки. Виж, популяризирането си го бива като отлична стратегия за въвеждането на нов продукт. Чрез своите средства (оф- и онлайн) то приближава бранда до хората, доказва грижата за тях и изгражда така необходимото за успеха доверие. Създават се очаквания, които веднъж надхвърлени, полагат основите за вярност отвъд разума – любов към марката! Ето как, в основни линии, се налага нова марка на пазара на хранителни стоки в България.

Bookmark and Share

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: