Начало > Общовалидни брандинг принципи > Брандинг специалист – примерна характеристика

Брандинг специалист – примерна характеристика

Какви са според вас качествата, които трябва да притежава един брандинг специалист? Нека чрез настоящата статия се опитаме да създадем идеалната длъжностна характеристика от отворен тип, в която всеки може да се включи с предложения в коментарните полета. Шансът да се намери човек, който да отговаря напълно на всички критерии е малък, но поне всеки от нас може да се стреми към постигането им в една или друга степен. Като начало бих искал да посоча следните задължителни елементи, с оглед личния си опит, предпочитания и познания. Не претендирам за изчерпателност, така че не се колебайте да представите и своите идеи по-долу.

И така, можем да започнем със следните характеристики:

  • висше образование в областта на маркетинга;
  • специализация в сферата на управлението на търговски марки под формата на формално или самостоятелно натрупани знания, умения, на основата на страстен интерес в тази област;
  • познаване законите на брандинга;
  • любознателност;
  • любов към хората;
  • положителна нагласа към новостите и промените;
  • непрекъснат стремеж към самоусъвършенстване;
  • склонност към изпробване на нови подходи за оптимизиране на работните процеси;
  • умение за общуване с хора от различни среди и субкултури;
  • висок морал и стабилна ценностна система, основана на общочовешките етични принципи;
  • красноречивост при представяне на идеите си;
  • усет към естетичното;
  • способност за анализиране на масиви от информация с цел извличане на изводи, които имат реално приложение в практиката и стимулират към действие;
  • личен пример за приложението на концепциите и философиите, които изповядва;
  • други – ….. Тук вече е ваш ред да добавите своите предложения.

Аз лично съм привърженик на модела за подбор на специалисти, който оценява техните нагласи, ценности, способности да се справят в различни ситуации и желанието им да се учат непрекъснато в името на предоставянето на максимална стойност за клиента. Тези критерии са много по-важни и стойностни, отколкото наличието на няколкогодишен опит. Той така или иначе се натрупва във времето. А неговото качество варира значително спрямо индивидуалните особености на всеки един професионалист и спецификата на средата. От първостепенна важност е да се оцени готовността на всеки един кандидат-служител да отдава напълно своята работна енергия за благоденствието на тези, от които зависи съществуването на бизнеса – клиентите (вътрешни и външни).

Bookmark and Share

Advertisements
  1. 10.08.2010 в 16:21

    Креативност.

  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: