Начало > Общовалидни брандинг принципи > Защо е нужно назначаването на брандинг специалисти?

Защо е нужно назначаването на брандинг специалисти?

В днешно време, когато въпросите за икономическата и по-специално финансовата ефективност от всяко едно бизнес действие са на преден план, мениджърите често си задават въпроса „защо е необходимо да назначим специалист с определен профил“. Един от възможните отговори, който в България е масова практика, е „защото така правят конкурентите и не бива да изоставаме“. Друг начин, по който се решава дилемата включва чисто и просто следване на наложени модели, „доказали своята ефективност в миналото“. Конкурентно предимство се получава, обаче, по различен начин – не с подражание, а чрез стремеж за индивидуализация, правене на нещата по различен начин.

И така, изправяме се рано или късно пред следната ситуация – бизнес идеята е налице и искаме да я реализираме час по-скоро или вече сме се установили на пазара и пред нас стои възможност за допълнително разрастване – териториално, по обем на продажбите и пр.

Каква е масовата практика у нас в този случай? Активно набиране на нов търговски персонал – продавачи, представители по региони. С това се цели обхващането на по-голям брой потенциални клиенти чрез приложение на push-стратегия за продабжи и дистрибуция – навлизане без покана в личното пространство на хората от целевата група, с цел предлагане на собствените продукти. Класическо приложение на продажбената концепция в маркетинга. Смята се, че ако не принудиш или не нарушиш спокойствието на клиента, той няма да купи или въобще да се сети за теб, сякаш той е винаги пасивен и чака – ей така от небето, да му се удовлетвори дадена нужда.

Какъв е алтернативният подход, който води до по-стабилни и високи резултати в дългосрочен план? Разширяване чрез назначаване на брандинг специалисти, експерти и мениджъри, които да организират тяхната екипна работа. Защо е нужно и толкова важно това?

  1. Защото чрез съблюдаване закона за свиването още в началото се поставя отличен фокус на марката, която впоследствие лесно заема своята ниша – неудовлетворена нужда на потребителите или предложена алтернатива на вече същуствуващ продукт.
  2. Защото чрез приложението на маркетинговата концепция се задава стратегия, насочена изцяло към удовлетворяване на потенциалните клиенти по възхитителен начин, чрез непрекъснато следене промените в поведението, мисленето, навиците, желанията и стремежите им. Бизнесът държи умело под внимание пулса на пазара.
  3. Защото се подпомага създаването на продукти и в частност марки, от които хората имат реална или потенциална нужда, от които има действителна полза. Кога имате по-голям шанс не само да осъществите единична продажба, но и да задържите клиента – когато го убеждавате в полезността на вашето изделие едностранно и без повод или когато той ви търси, за да го придобие, достигнал самостоятелно до желанието за това (чрез фина настройка и правилно използване на брандинг инструментите, свързани с ATL-комуникацията, изграждаща популярността на марката, много лесно се постига такова потребителско поведение)?
  4. Защото именно брандинг специалистите са тези, които ще изберат правилната стратегия за развитие на марката, според състоянието на пазара и категорията, нейните текущи позиции и перспективи за налагане в съзнанието на хората.
  5. Защото само така ще подсигурите подстъпите на потенциалните клиенти към вашите продукти, без издигащото бариери в доверието натрапчиво и агресивно поведение. По този начин ще изпълните най-ефективните техники за продажби – улесняване на покупките до максимална степен и фокусиране върху възхитителното ниво на обслуждане, пораждащо безумна лоялност.

Назначаването на брандинг специалисти във фирмата е сигурен сигнал за стремежа да се създава благоденствие чрез полезни и необходими продукти. Това показва нагласа от страна на мениджмънта, че реалният собственик на бизнеса и марката са хората, които купуват продуктите му. Насила вече не става нищо, защото пред нас е налице огромен избор. Мнението, че добър търговец е този, който ще ти продаде джип, когато си го потърсил да си купиш въдица е колкото остаряло, толкова жалко и смешно. То възхвалява манипулативните подходи в продажбите, които имат за цел единствено постигането на по-високи комисионни. Тези неща слабо вълнуват клиентите, които не искат да се злоупотребява с тяхната неинформираност в дадена област или с податливостта им, породена от дългогодишното жителство в един тоталитарен държавен строй на продуктов дефицит (тогава сякаш продавачите бяха наши господари).

Брандинг специалистите способстват за създаването на вътрешнофирмена култура, обвързваща дейността на всички звена с нуждите на клиентите, подчиняваща смисъла от съществуването на марките единствено на любовта към и просперитета на хората, които си взаимодействат с тях. Тази линия на поведение и мислене безотказно води до успех, виден в световната практика. Остава само да я приложим и у нас масово!

Bookmark and Share

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: