Начало > За границите, За думата, За конкретността, За популяризирането, За свиването > Рок столицата на България Каварна – чудесен брандинг на град

Рок столицата на България Каварна – чудесен брандинг на град

В течение на десетилетия България имаше две настоящи столици. Официалната – София и морската – Варна. Тази действителност вече не е актуална. Североизточното ни крайбрежие допринесе за промяната със своя бисер, наречен Каварна. На всички е известно, че малкият град спокойно и гордо носи названието „рок столицата на България“.

Брандинг законите със своята неотменност засягат не само отделните личности, продукти или цели компании, а също така селищните образувания – села, градове, райони, области, общини, държави, региони и т.н. Днес за просперитета на дадена местност от огромно значение е равнището на инвестициите в ключовите за нея области. Те могат да бъдат както вътрешни, така и външни, в зависимост от източника на средства. И ако за успеха на продуктовите марки основна роля играят възприятията на купувачите (в тесния смисъл на думата), то за просперитета на един град именно инвеститорите оказват решаващо влияние. Нека разгледаме приложението законите на брандинга в рамките на Каварна.

Много силно и отлично спазване принципите на свиването за задаването на тесен точен фокус при изграждане идентичността на марката – рок културата с всичките й проявления, символика и характеристики. Избран е сегмент (музикалните фенове, изпълнителите, продуцентите), удовлетворена е конкретна нужда (среща на едно и също място и при достъпни условия с легендите от този стил).

В началото винаги стои популяризирането с цел изграждане на марката. Кметът Цонко Цонев е истинско превъплащение на нейните ценности и принципи. Рокер по душа, свободомислещ, част от едно поколение, положило с бунтарските си нагласи основите на новото мислене в България след епохата на тоталитаризма. Човекът е неуморен в стремежа да разпространява повсеместно идеите си за развитие на града в точно определена насока, показвайки ни чрез логично привлечения медиен интерес какво можем да очакваме, ако посетим Каварна. Организират се множество безплатни концерти, канят се световноизвестни рок звезди. Така не след дълго градът се увенчава със славата на столица на този тип музика в страната. Печели се по този начин място във възприятията на феновете, неусетно се заема дума в съзнанието им, конкретна асоциация! За да докажем това, просто е нужно да се запитаме кое е първото нещо, което ни идва наум, когато произнесем или чуем Каварна? В отговора се крие силата на бранда!

Веднъж родена по здравословен начин, една марка не би следвало да срещне значителни препятствия по пътя към постигането на международна известност, стойност и позиции. Фокусът е тесен, но границите са широки. Все повече чуждестранни изпълнители започват да посещават Каварна и фестивалите, които се организират там. Разширява се кръгозора на предлагането и достъпа на любителите на твърдата музика към други измерения. Всеки чужденец, свирил пред родната публика отнася със себе си положителните впечатления, които споделя сред обкръжението си след завръщането. Ето как от уста на уста се носи славата на града и в професионалните музикални среди. Той става символ на гостоприемно място с горещи и темпераменти почитатели, готови да пропътуват стотици километри от всички краища на страната, за да се насладят на уменията на рок групите.

Каварна е още едно доказателство, че тясната и отлична специализация води до постигане на уникално високо качество, което е подплатено с богатство на избора. Рок музиката обхваща сама по себе си разнообразие от стилове, всеки от които спокойно намира своето място на арената на живото си проявление – централния градски площад или стадиона на местния футболен клуб. Воля за поддържането на подобен точен фокус най-лесно се черпи от страстта, която се влага ежедневно в развитието на дейността. Когато един кмет е приел присърце съдбата на своето селище, той до последно се бори за възхода му. Съчетаването на полезното с приятното води до любов към всичко, което се върши за постигане на крайната цел. А когато има вложени чувства, хората усещат това и отговарят подобаващо на обичащата ги марка.

Групата на брандинг отличниците се увеличава с още един член – рок столицата на България – Каварна! Ще каже някой – не е ли прекалено на разстояние от 50-ина км в родината да има два града с подобен столичен статут. Абсолютно не. Те са просто две перли в короната на красавицата България! Какво остава за нас – брандинг специалистите и маркетолозите, борещи се за успеха на своите марки? Да се учим от положителните практики и да се стремим да не допускаме грешките на околните. Всичко в името на негово величество – клиента!

Bookmark and Share

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: