Начало > За свиването > Инхом – добър пример за брандинг специализация

Инхом – добър пример за брандинг специализация

Неотдавна съвсем случайно се натъкнах на един добър пример за брандинг специализация – магазинът на фирма Инхом, посветен на изделията от завода за стъкло в Белослав. В смутните времена, когато да разширяваш продуктовата линия на марката си сякаш се е превърнало в неотменна фикс идея, сърцето ми на професионалист се стопли от приложението на закона за свиването, на което бях свидетел. Площта на магазина е малка, но за сметка на това добре подредена и достатъчна, за да изложи мостри на огромно разнообразие от продукти, дело на белославските стъклари-майстори.

Разхождайки се и разглеждайки експонатите, човек се чувства като на изложба. Някои от тях са си чисто произведение на изкуството – картини от стъкло (репродукции на световноизвестни платна), всякакви чудновати форми, бутилки, вази, даже великденски яйца! Ето, че да бъдеш успешен чрез стесняване на фокуса било възможно! И още как. Към това прибавяме и повече от столетна традиция, за да получим почти идеална картинка.

Защо почти идеална? Личният ми опит на потребител показа няколко неща, които биха могли да се подобрят в организацията на предлагането, за да повишат допълнително шансовете за успех на поставената стабилна брандинг основа.

Местоположението на магазина е практически незабележимо и труднооткриваемо дори за опитното клиентско око. Единствено близкостоящата указателна табела ни подсказва за съществуването му. Приближавайки се, реално човек може да се обърка в търсенето на входа за помещението, който не е маркиран по никакъв начин. Когато бях там се случи даже светлините да са угасени, та надникването през стъклото ми подсказа, че е отворено и вътре има продавач-консултант. Това първо впечатление е по-скоро притеснително, отколкото окуражаващо новите и потенциалните клиенти. За щастие, лесно се преодолява – голяма входна табела с инициалите на фирмата, нормална вътрешна осветеност и изписване на работното време по стъклоно на входната врата. Тези леки козметични промени могат да направят чудеса.

Когато си тясно специализиран и не много голям като мащаби на предлагането, ти притежаващ ескпертиза, която сама по себе си е уникална и отличителна. Налице е потенциал за силно брандинг асоцииране с конкретна продуктова категория, особено когато си пръв в нея! Да се рекламираш няма особен смисъл, но виж – ПР и всички средства на популяризирането за налагането на марката са добре дошли! Медиите само това и чакат – свежа новина за нещо хем полезно, хем отличаващо се! Ревюта, ревюта и пак ревюта – журналистически, подаръци, жестове към представителите на медиите и вниманието им е привлечено, за да напишат нещо. Добрата специализация означава и отличен фокус в маркетинговите комуникации – прицелваш посланията си точно там, където е твоята аудитория, без излишно разточителство!

Не на последно място, перфектно оформена и оптимизирана за намиране от търсачките по основните ключови думи Интернет страница подсигурява фирмата, че ще бъде винаги там, където хората, особено младите, търсят продуктите й. В случая с Инхом, тя е налице (www.inhomglass.com). Задължителна е нейната оптимизация, както и цялостно преправяне на изразните средства, за да отговарят те на речника на потребителите. Всичко е написано издържано, но твърде професионално, за да бъде открито от повечето любители в Google. При ключови думи от рода на „изделия от стъкло“, „подаръци от стъкло“ и др., които са предмет на предлагане, сайтът на фирмата не се появява сред първите десет, а това значително намалява възможностите да бъде открит от търсещите. Предни позиции заема при дословно изписване с професионална терминология от типа „подаръчни изделия“. Колко от вас биха търсили по този начин?

Фокусът върху брандинга и маркетинга като функционални области, имащи за цел да държат и измерват пулса на потребителите, приближавайки предлагането до техните нужди, трябва да е още по-силен. Иначе стабилната брандинг основа от приложението на закона за свиването няма да е достатъчна за дългосрочен просперитет.

Висококачественото обслужване, прибавянето на възможност за плащане с дебитна или кредитна карта в магазина ще улеснят тези, които искат да си закупят дадена стока. А ние всички вече знаем, че най-ефективният начин да продаваш, е като улесняваш максимално потребителя в процеса на търсене да те намери, и като му предоставиш всички удобства чрез възхитително равнище на обслужване.

Когато въпросните бележки бъдат осъществени и приложени в практиката, спокойно ще привестваме Инхом в клуба на брандинг отличниците. И ще сме спокойни за бъдещето на един специализирал се бизнес играч, достигнал неуспоримо ниво на експертиза в своята област! Ако имате други предложения за усъвършенстване брандинга на фирмата, споделете ги като коментар по-долу 🙂

Bookmark and Share

Advertisements
  1. 24.03.2010 в 13:49

    Чувствам се длъжен да споделя с вас, уважаеми читатели, огромното си разочарование от последното ми посещение в магазинчето за стъкларски изделия на Инхом! Иначе прелюбезният продавач-консултант, с финес, граничещ до неприятна сервилност, отказа да издаде касов бон за направената покупка, под предтескт, че не бил в състояние да го направи, предлагайки да се върна след известно време да си го поискам.

    Този в моя случай успешен опит за шантаж и заобикаляне на закона ме остави с горчиво вътрешно чувство на станал обект на долнопробна измама и мошеничество от дребнособственически тип. Ето подобно победение вече тотално срива всички положителни впечатления и дори повсеместното приложение на 22-те закона на брандинга не биха могли да помогнат. Авторитет се гради дълго, а е съсипва с едно действие. Да се опитваш да мамиш и държава, и клиент по този начин, е наказуемо по нормативите на родното право, а и според принципите на морала.

    Такива практики са често явление у нас в борбата за оцеляване на търговците. Това ни най-малко не ги оправдава, даже напротив. Винаги бъдете стриктни в това отношение като потребители, драги читатели! Аз тогава не бях и в мен остана горчилката. Неиздаването на касов бон за направена покупка ощетява както вас (плащайки така или иначе ускъпената с ДДС стока), така и държавата, в чиито бюджет косвеният данък не постъпва. Така се облагодетелства само джобът на мошеника-търговец!!!

    Вече изхвърлих визитката на магазина в кошчето за боклук, където се оказа, че й е мястото. Бъдете внимателни за подобни измами и ако все пак се поддадете, не се колебайте да го споделяте в мрежата!

  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: