Начало > За свиването > Урок по брандинг специализация от Австралия

Урок по брандинг специализация от Австралия

Вероятно на повечето от вас е направило впечатление вече, че една от основните теми, които се обсъждат в блога е специализацията на марката и повсеместното нарушаване законите за разширението, подтърговските марки и разширената продуктова линия. За щастие сме свидетели и на отлични практики, дело на родни, а понякога и чуждестранни фирми, показващи, че има светлина в тунела. Такъв е примерът с австралийската компания Cartridge World, която е навлязла и на родния пазар чрез системата на франчайзинга. Нека се поучим от техния опит!

Продуктовата гама, която стои зад името на марката става ясна от само себе си – тонери за принтери. Специализацията е толкова силна, че внушава респект у всеки един брандинг експерт. Точно така се гради една марка в съзнанието на потребителите! Спазването закона за свиването е довело до толкова сериозен фокус, че лидерството на бранда в международен план става лесно предсказуемо. Ето как може да си едновременно тесен специалист и експерт в своята област, предлагайки най-доброто решение за клиентите и улеснявайки ги максимално при избора и възприемането на това, което правиш, и съответно много голям като мащаби на дейност – международен франчайз обхванал и двете полукълба на Земята!

Основата по пътя към брандинг съвършенството е успешно положена. Няколко въпроса можем да зададем към хората, отговорни за създаването и налагането на марката Cartridge World:

  1. Как са взели смелото решение да създадат нещо толкова тясно специализирано и фокусирано?
  2. Кой е източникът на тяхната силна воля, помогнала им да запазят фокуса през вероятно трудните първи години или в моменти, когато изкушението да се разшириш е дебнело отвсякъде?
  3. Какво е мястото на клиента в техните инициативи и при определяне на измерителите за успеха от дейността?

Ако някой от фирмените представители има възможност, би било чудесно да отговори в коментарното поле. Убеден съм, че по този начин ще получим още по-подробна информация, за да почерпим с пълни шепи от този успешен опит. Важно е да се учим от победители и успелите!

Марките са притежание на хората, които ги обичат. За да се възприеме този начин на мислене е нужно самата фирма-създател да се откаже от желанието си да контролира всичко и да се посвети на изграждането на взаимоотношения, подвластни на емоцията и вярността отвъд разума. Когато обичаш, ти се стремиш да даваш най-доброто от себе си. На това безусловно ни учи спазването на законите на брандинга! Когато марки като Cartridge World поемат курса към свиването на фокуса, те ни показват с реалните си действия (а не както често става – само на думи), че искат за нас само най-доброто! Е, уважаеми читатели, може ли да не се отнесем положително към подобно поведение?

Налице е проблем и то глобален – рециклирането на бавноразграждащите се материали с цел запазване на екологичното равновесие. Фирмата е решила да се заеме с тази задача, фокусирайки се върху консумативите за принтери като доста често употребяван продукт. Оттук идва неизчерпаем бизнес ресурс и пазар.

Стратегията й за налагане на бранда чрез популяризиране, а не реклама, е впечатляваща. Вместо да гърмят колко са велики и че трябва точно от тях да купуваме, те са се заели да търсят публичност на идеите и концепиите си, обучавайки и генерирайки активно търсене по метода pull, доказал своята дългосрочна ефективност.

Фокусът е върху продажбите посредством перфектно обслужване на клиентите, а не убеждаването да се купува колкото се може повече. Когато сме доволни, ние сами си знаем кого да потърсим отново.

Локализацията на обектите при търговията на дребно сама по себе си играе осовна роля за успеха и физическата реклама. Точният подбор на местоположението при Cartridge World също е налице, следвайки максимата, че най-добре продаваш тогава, когато максимално улесниш потребителя при желанието му да те намери. Отличен пример за изразходване на комуникационен бюджет!

Австралийският мастодонт вече е стъпил на родна земя и неминуемо оказва въздействие върху българската бизнес карта. За да продължи усъвършенстването си е необходима още по-голяма смелост и заемане на по-обширна търговска площ, на която действително да се създаде усещането у клиентите за world (нещо всеобхватно). Възможно е това да е факт вече някъде из България. Ако имате такава информация, то не се колебайте да я споделите, за да убогатим още статията 🙂

И така, нека приветстваме поредния член на нашата група „Брандинг отличници“ и да му пожелаем попътен вятър в разбиването на наслоените у нас бизнес стереотипи и устояване на изкушението, наречено разширение на марката! Знаете за други такива успешни примери? Напишете за тях като коментар и ще ги анализирам с удоволствие 🙂

Bookmark and Share

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: