Начало > Общовалидни брандинг принципи > Как да създадем ефективна брандинг визия?

Как да създадем ефективна брандинг визия?

Всяко начинание започва с определена представа за крайния резултат. Често се оказва, че планираното се различава значително от постигнатото. А когато не знаем къде искаме да отидем, тогава въобще трудно можем да оценим напредъка и успехите, както и да се поучим от провалите и грешните стъпки. С каквото и да се занимаваме – обучение, ръководство на екип, управление на корпорация и пр., за да се справим е необходимо създаването на конкретна визия. Наличието й обаче само по себе си не е единствената предпоставка за успех.

Какво характеризира ефективната визия?

  1. Емоционална нотка, която да вдъхновява всеки, от когото зависи изпълнението й.
  2. Яснота, конкретност и лесна възприемчивост.
  3. Насока за действие и описание на поведението, чрез което ще бъде постигната.

Изграждането на успешна брандинг визия е творческа задача, приоритет изключително на този, който е пряко отговорен за успеха на марката – лична, продуктова или корпоративна. Тя олицетворява идеалите, ценностите и принципите, които са най-значими за хората, които се борят ежедневно за постигането й.

Създаването на ефективната брандинг визия изисква точен отговор на следните въпроси:

1. За благоденствието на кого допринася съществуването на марката (отделна личност, продукт или фирма)?

2. Как марката се вписва в ежедневието на своите целеви потребители?

3. Как изглежда животът на хората, които са в контакт с марката?

4. Как марката реално прави своите потребители щастливи и удовлетворени, радващи се пълноценно на всичко, което ги заобикаля?

Максималната искренност и детайлност на отговорите е от първостепенна важност при полагане основите на стабилната, мотивираща, вдъхновяваща и реалистична визия за развитие на марката. Акцентът е единствено върху потребителя. Всички останали фактори се явяват подчинени на общата цел – неговото щастие! Близостта до хората, които ще са в пряк досег до марката и ще се ползват от нейното съществуване ни дава безценна информация – за техните нужди, неволи, емоции, желания, мисли, мечти. На тази основа спокойно можем да стъпим, за да отговорим на 4-те въпроса целенасочено. Личните контакти на етапа на първоначалното проучване дават много по-ценни насоки, отколкото което и да е било структурирано социологическо изследване.

Всеки, който ще участва в процеса по следването и изпълнението на визията трябва да даде своя принос за нейното изграждане. Дискусии, спорове, караници, хаотично нахвърляне на идеи, предложения – винаги са добре дошли! В края следва да притежаваме единно мнение по въпроса – как нашата марка ще удовлетворява по отличим начин своите потребители и защо точно тя им е необходима.

Брандинг визията е основна част от идентичността на всяка една марка. Насищането й с гласа на потребителите я доближава още по-силно до тях. Така се създават предпоставки за поддържане на близки взаимоотношения и доверие. Ролята на марката е да дарява стойност, безусловно да допринася за развитието и щастието на хората, които си взаимодействат с нея (без значение статута им по веригата „производство-продажба-покупка-потребление“). И когато те го усетят, започват да се привързват, да подпомагат израстването й, чувствайки я присърце. Тогава вече брандингът е започнал да функционира безпроблемно, изпълнявайки мисията си. А марката? Тя поема към върха – любовта и вярността на потребителите. Създаден още от самото начало предвид техните нужди, мисли, мечти и желания, един бранд остава притежание на негово величество клиента до края на съществуването си.

Прилагането законите на брандинга улеснява значително взаимоотношенията между двете страни. Фокусирането ни дава възможност да се специализираме и усъвършенстваме в стремежа да предлагаме само най-доброто за хората, които имат нужда от нас. Постоянството ни помага да обвържем името си с точно определена конкретна дума, характеристика, която заема трайно място в съзнанието им. Скромността и стриктното следване на визията ни предпазват от безумното разширяване и употребата на подтърговски марки, защото всяко наше действие е продиктувано от реалните нужди на потребителите и тяхното максимално улесняване – ние гледаме непрекъснато през погледа им и мислим като тях. Правилното използване на популяризирането и рекламата оказват оздравително и профилактично действие върху бюджета ни, който в крайна сметка се определя от степента на удовлетвореност и лоялност на клиентите. Създавайки и налагайки нови категории, а не отделни продукти, допринасяме за прогреса на обществото като цяло.

Действена ефективна брандинг визия, която да ни ръководи в ежедневната работа? Спокойно се обзаложете, че такава съществува! Ако все още не сте я открили, започнете търсенето веднага и споделяйте опита си в секцията с коментари към статията 🙂

Имате вече изградена фирмена или лична визия? Проверете, дали тя ви дава ясен отговор как да постъпите, за да се справите с предизвикателство или проблем от ежедневната работа в служба на потребителите. Ако да – поздравления! Ако не, заемете се с промяната й незабавно, защото клиентите не са склонни да чакат 🙂

Разполагате с брандинг визия, която да отговаря и на 4-те въпроса в статията? Моля ви, споделете я с нас като коментар! От това ще се получи отличен бенчмаркинг, полезен за всеки 🙂

Bookmark and Share

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: