Начало > За свиването > Сладък пример за брандинг специализация

Сладък пример за брандинг специализация

Кое е първото нещо, което ви идва наум, когато чуете думата бонбони? Особено в контекста на най-хубавите в света. За мен това определено са руските изобретения на изкуството, известни навсякъде със своята оригиналност и богато разнообразие. Какво по-приятно като бизнес фокус от това?

Точно така явно разсъждават и собствениците на малкото специализирано в продажба на „Руски сладости“ едноименно магазинче в центъра на Варна. Как те рекламират присъствието си? Основно чрез вече дълги години стоящата малка, но много добре забележима табела, указваща посоката към царството на бонбоните. И това повярвайте ми е напълно достатъчно за всеки, решил да се изкуши да пробва един или два вида. След това цялата брандинг комуникация се пренася от уста на уста.

Какво толкова силно качество притежава това магазинче с размери около 2 на 2 м, което му помага да е все така печелившо и да съществува без проблеми дълги години в един иначе скъп за наемане на търговски площи район? Законът за свиването в брандинга ни дава еднозначния отговор – супер точният фокус върху определена продуктова категория – руските бонбони! И това не значи ограничен избор, а напротив – там може да намерите от „пиле мляко“! Това спокойно можем да наречем бизнес прозорливост, която е отлично съчетана със страстта и познаването на продукта, олицетворяващ пълноценно един нюанс от културата на велика Русия.

В магазинчето има толково много сладости (бонбони), че лесно може да се изгубиш в избора или да се изкушиш да си вземеш поне по един от всеки вид. А ако имаш въпроси за пълнежа, продавачката, която по всичко личи е от руски произход, ти дава невероятно изчерпателна информация – от А до Я. И го прави не с половин уста, а с този тон на грижовност, за който всеки от нас мечтае, когато отиде да пазарува.

Фокусът помага да станеш експерт в областта си. Когато постигнеш това умение, вече спокойно можеш да се насочиш изцяло върху нуждите, мечтите, емоциите и желанията на потребителите, разбирайки ги напълно. А в този момент пред марката се разкрива вратата на любовта и емоционалната привързаност отвъд разума – крайното ниво на развитие, което привлича не просто клиенти, а любители, последователи! 🙂

Истината се крие в малките, простички неща от живота и бизнеса, които често ни дават най-важните уроци. Брандингът като наука не прави изключение. Законите, на които сме подвластни са толкова лесни за разбиране и достъпни за приложение, че хора, които не са ги изучавали ги прилагат, залагайки на усета и интуицията. Защо това се получава така? Защото брандингът е насоченост, любов и страст към потребителя и всичко, което е ценно за него. Това включва себераздаване и приемане на благоденствието на клиента като основна мисия и кауза. А когато той го усети, става верен доживот! Този принцип важи за всеки тип бизнес, който дължи успехите си на взаимодействията с хората – от тежката промишленост до сферата на услугите!

Имате свои любими примери за марки, които са ви близки на сърцето? Споделете ги като коментар и с удоволствие ще ги разгледаме, ако са наше родно производство 🙂 И нека си пожелаем през новата 2010 година да виждаме повече силни и добре фокусирани брандове, за сметка на постепенно отпадащите разширени до неузнаваемост играчи!

Bookmark and Share

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: