Начало > За свиването > „Столично“ – светлината в брандинг тунела на бирената индустрия

„Столично“ – светлината в брандинг тунела на бирената индустрия

Ако в България вкарваха в затвора за нарушение законите на брандинга, то голяма част от маркетолозите във фирмите от бирената индустрия щяха да са зад решетките! Разширените продуктови линии са масова практика, показваща неумението да се управляват търговските марки в този бранш. Законът за свиването е един от най-пренебрегваните в управлението на бирените търговски марки.

За щастие, светлина в тъмния тунел има и тя не е от насрещно идващ влак. Това е абсолютният отличник – марката тъмно пиво „Столично“! Този бранд е типичен пример за успешното дългогодишно приложение на закона за свиването, който гласи, че една марка става по-силна, когато се стесни фокусът й. Нека разгледаме конкретния случай. В биреното производство има различни технологии, датиращи понякога от векове, запазили абсолютната си автентичност. Една от тях води до производството на т.нар. bock бира. Изключително умно и прозорливо, при създаването на марката „Столично“ производителят е решил да се фокусира точно върху този единствен тип технология, превръщайки я в пионер на българския пазар. За силата на фокуса и започването буквално от нулата е доказателство и фактът, че самата bock бира бива два вида – тъмна и светла. Марката „Столично“ олицетворява само тъмната част, заемайки точно определен сегмент от пазара.

Не след дълго, поддържайки фокуса си и налагайки новата категория сред българските любители на пивото, този бранд се превръща в своеобразна асоциация на тъмната бира! Днес, когато видим в менюто „Столично“, нямаме нужда от допълнителни пояснения каква разновидност на малцовата течност да очакваме в чашите си (за разлика от „Каменица“ или „Загорка“, например). Естествено, когато си постоянен и фокусиран, феновете на продукта, който предлагаш се увеличават, а с това и хората, които препоръчват марката на приятелите си. Ето така се изгражда силна марка. Тази отлична практика може само да служи за пример на останалите производители от който и да е било сектор. Компромис с идентичността и фокуса не бива да се прави при каквито и да е било обстоятелтсва!

Нека приветстваме „Столично“ в клуба на брандинг отличниците в България! Наздраве! 🙂

Bookmark and Share

Advertisements
  1. 28.02.2010 в 16:34

    За съжаление, в момента сайтът на „Столично“ не е активен и затова линкът беше премахнат от категорията „Брандинг отличници“, където е мястото на тази марка. Ако някой забележи, че отново е активен, моля да напише в коментар актуалния URL адрес. Благодаря предварително! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: