Начало > За разширената продуктова линия, За родството > БЕЛЛА – едно семейство от марки

БЕЛЛА – едно семейство от марки

Законът за родството в брандинга гласи, че има време и място за лансирането на втора търговска марка. В случая с БЕЛЛА България, можем спокойно да добавим – и на трета, четвърта, пета и т.н. На пръв поглед всичко тук изглежда чудесно. Налице е семейство от марки, всяка от които претендира да е различна. По-внимателното вглеждане в описанието им обаче показва доста сериозна прилика в тяхната идентичност, което е в разрез с правилото, че марките в едно семейство трябва да са коренно различни и отличими една от друга, да не създават усещането, че са част от една група. Лансирането на втора марка трябва да става само при възможност за създаването на нова категория, което особено при кренвиршите на БЕЛЛА не е факт! Първата стъпка при въвеждането на нова марка е определянето на продуктовата област, която да се сегментира по ключови характеристики. Всеки нов „роднина“ трябва да е фокусиран около една от тях.

БЕЛЛА очевидно се стреми да се разраства и да обхваща все по-голям дял от пазара. Въвежда и налага в съзнанието на потребителите наистина силни марки с открояваща се идентичност – точените кори „БЕЛЛА“, кренвиршите „Сачи“, маргаринът „Томи“. И точно когато всичко е наред, от фирмата или решават да въведат втора марка с убийствено сходни характеристики, или започват да разширяват вече съществуващата силна марка, като я отслабват по този начин. А това е в противоречие със закона за разширената продуктова линия.

Случаи като този само показват, че в България има положителни примери на разумно и научнообосновано управление на търговските марки, които впоследствие се рушат от фирмите, които са ги създали и наложили. Действа се краткосрочно, с поглед отвътре навън към пазара.

Какво би могло да се направи от маркетолозите, работещи за БЕЛЛА, за да превърнат компанията в българския вариант на Procter&Gamble (почти всички наложени от компанията марки са лидери в своите области) за хранителната индустрия?

1. Стесняване фокуса и определянето на една ключова характеристика на продукта, която да залегне в изграждането на конкретната марка. Ако марката ще е за кренвирши, то нека да включва различни разновидности, но да обхваща само кренвиршите като продуктова категория!

2. Въвеждане на нова марка само с цел създаване на нова категория по пътя на стесняването на фокуса и раздробяването на пазара на отделни ниши.

3. Рекламиране на новата категория и популяризиране на марките.

4. Стриктно спазване и на 22-те закона на брандинга в процеса на управление на новите марки!

Не е никак трудно. Изисква се само постоянство, търпение и воля 🙂

Bookmark and Share

Advertisements
  1. Все още няма коментари.
  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: